Startnumre, chip, start tidspunkt
Start tidspunkt er den 22. august 2020 kl 8:00.
Startnumre kan afhentes i infoteltet fredag 21.08 fra kl 17.00 til 20.00, og lørdag 22.08 fra 06.30 til 07.00.
Sidste tilmeldingsfrist til DM er 19.08 kl 08.00.
Eftertilmelding kan ske på dagen indtil kl 07.00.
Informationsmøde
Der afholdes informationsmøde i informationsteltet kl.7:20 på løbsdagen.
Der er bustransport for løberne, fra målområdet til startområdet. Bussen kører kl 7:35 og den bliver i startområdet til starten er gået
Overnatning, bagage, omklæding, bad og parkering
Badefaciliteter er ved mål området, samt ved Golfhotellets P-plads.
Til overnatning, må man bruge 24 timers singleløbernes camp-område, det er placeret lige ved mål området, ved Søndersøparken.
Bagage opbevaring kan ske i "det grønne telt" i målområdet.
Parkering kan ske på Gl. Århusvej, 8800 Viborg, ved SønæS.
Personlig forplejning og væskedepoter
Væske og anden privat forplejning må kun placeres i depot 1 og er under eget ansvar.
Det bliver i forbindelse med depotet i målområdet opsat borde, hvor deltagerne kan placere deres grej/forplejning.
Se desuden depoternes placering her:
Depot 1 med personligforplejning mv.
Depot 2 med væske og frugt
Medaljer, præmie og -overrækkelse
Der er medalje til alle der fuldfører 100 km løbet. Medaljerne er sponsoreret af Guldsmed Norup Viborg.
Sejrsceremoni når de første 3 i seniorrækken for mænd/kvinder er kommet i mål.
Senior DM sejrsceremoni efter samme princip, samt løbende når nummer 1-2-3 i aldersklasserne kommer i mål.
Regler og dispensationer
Løbet afvikles som udgangspunkt uanset vejrliget.
Løbsledelsen er berettiget til at suspendere eller eventuelt helt afbryde løbet i tilfælde af pludseligt opståede forhold af force majeure lignende karakter, der gør det umuligt eller risikabelt at fortsætte løbet, eller som af andre grunde betyder, at en fortsættelse af løbet vil være stridende mod alment anerkendte principper for afvikling af sportsstævner. Efter samme kriterier forbeholder løbsledelsen sig ret til at tage enkelte løbere eller hold ud af løbet.
Der skal løbes i officiel klubdragt, hvis man stiller op for en DAF registreret klub
Indbetalte startgebyrer refunderes ikke i tilfælde af løbets suspension eller afbrydelse efter denne bestemmelse.
Det er den enkelte deltagers ansvar at sætte sig ind i reglerne:
De kan findes her: http://iau-ultramarathon.org/images/file/MIAUCAppendixB_TechnicalGuidelines140101.pdf
Der er givet dispensation til at løbe med musik i ørene, dog må man ikke få support via headsættet.
DM 100 km løbet afvikles efter gældende DAF regler og afvikles som en integreret del af Viborg 24 timer løb.
Skulle du mod forventning ikke finde de informationer du søger er du meget velkommen til at tage fat i Løbsledelsen.
Kontakt løbsledelsen her